سیستم کشت برنج همراه با پرورش ماهی و اردک در کشورهای چین ،ژاپن ،ویتنام ،تایلند،فیلیپین و کره ی جنوبی رواج دارد.بهره وری شالیزار در کشت تلفیقی اردک ،برنج و ماهی درمقایسه با کشت یک محصول برنج به طور چشم گیری افزایش می یابد.

داشتن آب کافی 1000-1500 قطعه بچه ماهی 30-50 گرمی و مناطقی مثل خزر برای این کشت مناسب است. برای سیستم برنج اردک تعداد 250 تا 300 قطعه جوجه اردک با سن  7 تا10 روزه توصیه میشود.تغذیه بچه ماهی و جوجه اردک در این سیستم بخاطر فراهمی غذای ماهی و اردک در شالیزار در مقایسه با روش مرسوم 2/1کاهش می یابد. 

استفاده ی اقتصادی و بهینه و دو منظره از شالیزار ،دسترسی بیشتر روستاییان به پروتئین سالم و مفید،ایجاد درآمد جانبی برای خانوادهای روستایی ،ایجاد اشتغال در سطح روستا به ویژه برای زنان روستایی ،اقتصادی تر کردن هزینه برنج کاری و بالابردن توان اقتصادی روستاییان ، کاهش آلودگی محیط زیست در اثر کاهش مصرف کود شیمیایی و مبارزه ی بیولوژیک با آفات وعلف های هرز مزرعه از جمله مزایای این سیستم میباشد0 چنان چه چند درصد اراضی شالیزاری در استان های شمالی کشور به این سیستم اختصاص یابد باعث افزایش قابل توجه درآمد برای کشاورزان برنج کار و اقتصاد شمال کشور خواهد شد.